Látogatók

Sziasztok!

Örülök, hogy itt vagytok!
Remélem, kedvet tudok csinálni nektek az olvasáshoz, filmekhez, a színházhoz, és a koreai popkultúrához, s hogy tetszeni fognak a bejegyzéseim. Fontos számomra, hogy ti, akik az oldalon jártok, ne csak egy arctalan tömeg legyetek. Az oldal tényleg naplószerű, már olyan tekintetben véve, hogy tényleg az őszinte benyomásaimat írom le. Örülnék, hogy ha ti is részt vennétek benne, írnátok egy kommentet vagy e-mailt bármikor, ha egy téma felkeltette az érdeklődéseteket, ha egyetértesz velem, ha nem értesz egyet velem, ha tetszik az oldal, ha nem tetszik, ha észrevételed van, kérdésed, ötleted, kívánságod, hogy miről legyen még szó, plusz a ti ajánlásaitokra is kíváncsi vagyok. Erre nem azért van szükség, hogy növelje a statisztikai adatokat, hanem hogy élettel telivé váljon a blog, s hogy alapvetően egy kommunikatív közösséget alkothassunk, akiket a könyvek hoznak össze. Ha kritizálni akarsz, azt is megteheted, csak arra kérlek, legyen valami használható alapja, hogy javíthassak ott, ahol kell. Az utálkozókkal nagyon nem tudok mit csinálni. A maximum, amire képes vagyok, hogy felhőtlen időtöltést kívánok!

2017. augusztus 18., péntek

Kelly Oram: Sz mint szűz (Sz mit szűz 1.)

Hogy viszonyulok a LOL-könyvekhez? A nagyrészüket olvastam, és eddig még egyik sem okozott csalódást, mindegyik egy kellemes élmény volt, elvoltam velük úgy két-három napig. Jók, de csak pár darab vált olyan kedvencemmé, amit nem tudok megunni, a többi nem lopta be magát annyira a szívembe. Az Sz mint szűztől se vártam túl sokat, arra számítottam, hogy néhány nap alatt kivégzem, aztán feleennyi idő alatt elfelejtem. Nos, az első sejtésem bevált, a második meg…
műfaj: ifjúsági, romantikus
kiadja: Móra Könyvkiadó
oldalszám: 312
értékelés a moly.hu-n: 75%
az én értékelésem: 5 csillag
borító: amint megláttam, beleszerettem J
karakter, akit imádtam: Valerie, Isaac, Kyle
karakter, akit sehogy sem tudtam megszeretni:  Cara
kedvenc jelenet: a Connie Parker Show-interjú
Szűznek lenni szívás. Valerie-t eddig is sokan hülyének nézték, amiért a házasságig várni akar a szexszel, az viszont már nagyon gáz, hogy emiatt a pasija szakít vele, Val nyilvános kiborulása pedig felkerül a YouTube-ra. De a lány kitart az elvei mellett, és ha már úgyis milliók röhögnek rajta, elindítja a „V mint vigyázz a szüzességedre!”-kampányt, ami pillanatok alatt országos méretűre nő. A szívdöglesztő rocksztár, Kyle Hamilton is hall Valerie fogadalmáról, és mindent elkövet, hogy a lány khm… meggondolja magát. Ellenállni „Az év legszexibb pasijá"-nak, amikor hódító üzemmódba kapcsol? Sok sikert, Szűz Val!
A LOL-os kedvenceimben az a közös, hogy nem a történetük, hanem a poénok miatt szerettem meg őket. A Rocksztárt kaptam karácsonyra és a Kivédhetetlen szerelem nem ír le valami világrengetően újfajta történetet, a cselekmény nem nagy szám, viszont negyedik, ötödik olvasásra is ugyanúgy szakadtam rajtuk a nevetéstől, mint először. Az Sz mint szűz ilyen tekintetben kiemelkedő szerepet foglal el, mert itt tényleg a történet fogott meg, a karakterek személyisége pedig még nagyobb benyomást tett rám.
Az alapszituáció és Valerie híressé válása némileg hasonlít Marni Bates Mackenzie-jére, csak valahogy kevésbé… bugyuta. Félreértés ne essék, azzal a könyvvel sincs semmi bajom, sőt, kétszeri olvasás után is tervezem, hogy újra nekiállok. Csak tény, hogy míg a Youtube-szárban nem sok mélységet találtam a mulatságos, szórakoztató felszín alatt, az Sz mint szűzben viszont számtalan üzenet fellelhető ugyanolyan könnyed hangulatban tálalva, mint bármelyik másik LOL-könyv. Szóval nem kell megijedni a mélység emlegetésétől.
A bonyodalmak ott kezdődik, amikor Valerie-vel azért szakít a barátja, mert a lány a házasságig akar várni a szexszel. Különválásuk az iskolában is nagy port kavar, ami egy étkezői veszekedésbe torkollik. Ezt, ahogyan lenni szokott, ezt valaki rögzíti telefonon, és legközelebb már a Youtube-on találkozunk a jelenettel. Valerie viszont a kommenteket olvasva egy merész lépésre szánja el magát, amivel nemcsak a saját, de nagyon sok más fiatal hasznára fordíthatja a helyzetet. A kialakult kínos szituációból, ami csak a véletlen műve volt, önmaga felvállalásán keresztül egy életbevágóan fontos érdekeket képviselő országos méretű kampányt indít, amivel erősen megosztja a közvéleményt, de mégsem hátrál meg. Nyomon követhetjük Valerie sikereit, amit teljesen önerőből és a saját kreativitásának köszönhetően ért el. Egyszóval nagyon tetszett, ahogy Val kezelte ezt az egészet, hogy nem hagyta magát és létrehozott valami hasznosat. Nem a szex ellen beszél, hanem a józanság mellett, gondolkodjunk, gondoljuk végig, készen állunk-e rá, ha igen, akkor rajta, ha viszont nem, akkor ne féljünk ezt kimondani, hisz senkinek sincs joga kényszeríteni. Még egy elképesztően dögös rocksztárnak sem! Ez - hogy a fiatalok túl korán hajszolják bele magukat a mélyebb testi kapcsolatokba, mert tartanak az esetleges megjegyzésektől, az el nem fogadástól, vagy attól, hogy magukra maradnak - manapság, amikor szinte mindent a szex és a zene irányít, egy valós komoly probléma, amivel foglalkozni kell, és sokan foglalkoznak is, sokakat érint. Valerie kampányának a lényege, hogy a szüzesség nem probléma, nem egy teher, amitől minél előbb meg kell szabadulni, ha még nem akarod, akkor ne tedd, ez a saját döntésed!
„Értem én a világ működését, csak arra számítottam, hogy esetleg cserébe a világ is megért engem. Tévedtem.”
Valerie eddig magasan kiemelkedik az összes többi LOL-főhős közül. Igazi forradalmár, nem száll el az új keletű népszerűségétől, kiáll magáért, határozott és nem fél felvállalni az érzéseit. Engem teljesen lenyűgözött a lelki ereje és a személyisége, nem egy tipikus LOL-lány, az biztos!Nem az, aki azon nyomban elájul a szemtelenül dögös pasitól, az egész könyv nem egy nagy pink színben csöpögő tinis ömlengés volt.
És akkor térjünk is rá a többi szereplőre, akiken még sokat agyalgattam. Valerie és legjobb barátnője, Cara barátságát erősen próbára teszi a „V mint vigyázz a szüzességedre”-kampány, valamint Cara új pasija. Cara a „V mint vigyázz”-zal kapcsolatos véleményén nem nagyon változtathat, a vélemény az vélemény, mindenkinek van, és mindenkinek más. De azt azért megérthette volna, hogy a barátnőjének milyen fontos ez az ügy, valamint azt is tiszteletben tarthatta volna, hogy Val nem jön ki jól Kyle-lal, akiről majd még szintén beszélni fogok. Természetesen Valnak is vannak hibái, esetenként túlontúl szenvedélyes és szókimondó, de ő legalább elfogadta, hogy Carának barátja van, és számára most minden körülötte forog. A kampány és az új fiú mind-mind egy olyan tényező, ami óhatatlanul is eltávolítja egymástól a barátokat, ez egy elágazás az életükben, két különböző utat járnak. A barátságuk viszont nem feltétlenül kell, hogy a kevesebb együtt töltött idő miatt meggyengüljön. Val és Cara is nagyon igyekezett, hogy bevonja új életébe a másikat – nos, ez nem feltétlenül volt jó ötlet.
Végül, de nem utolsó sorban térjünk rá Kyle Hamiltonra! Kezdetben azt gondoltam róla, hogy bunkó, de később… hát később is. Kíváncsi voltam, hogy az írónő a könyv végére eléri-e, hogy én is beleszeressek Kyle-ba. Akkor ez még elképzelhetetlenek tűnt. Majd aztán még később… akkor már voltak pillanatai, amikor elkerülhetetlenül kiszaladt a számon, hogy „aw, ez milyen cuki”, ahogy töri magát, hogy lenyűgözze Valt. De még mindig nem voltam teljesen meggyőzve…
Végül sikerült? Sikerült beleesnem? Igen. Szerintem ő a legjobban kidolgozott karakter az egész könyvben. Képes a változásra, amire, valljuk be, nagyon is szüksége volt, de az átformálás nem egyik pillanatról a másikra történik, megőrzi azt az énjét is, amit először megismertünk. Így lesz egy ismerős, de mégis teljesen más ember, aki nem tökéletes, de hát senki sem az! Felesleges is ilyet kitalálni, akár könyvben, akár filmen, mert agyonvágja a történetet, ami így elveszti az életszerűségét. Szóval Kyle egész személyisége úgy van kitalálva, hogy a kezdetek kezdetén nem lehet nem utálni, de a végén már nem lehet nem szeretni.
***
Számomra ez egy kellemes csalódás volt: egyedi történet, iszonyat erős karakterek, komoly témák, de nem nyomasztóan, hanem egy laza, olvasmányos, kikapcsoló köntösben tálalva. Szeresd önmagadat, ne félj kimondani az érzéseidet, állj ki magadért, küzdj a céljaidért! – számtalan üzenete van. LOL-rajongóknak kihagyhatatlan könyv!

A magyar fordítás alapjaként szolgáló könyv (V is for Virgin) egy , a címmel megegyező nevű sorozat első része. Kezeket fel, ki várja még a folytatást?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése