Látogatók

Sziasztok!

Örülök, hogy itt vagytok!
Remélem, kedvet tudok csinálni nektek az olvasáshoz, filmekhez, a színházhoz, és a koreai popkultúrához, s hogy tetszeni fognak a bejegyzéseim. Fontos számomra, hogy ti, akik az oldalon jártok, ne csak egy arctalan tömeg legyetek. Az oldal tényleg naplószerű, már olyan tekintetben véve, hogy tényleg az őszinte benyomásaimat írom le. Örülnék, hogy ha ti is részt vennétek benne, írnátok egy kommentet vagy e-mailt bármikor, ha egy téma felkeltette az érdeklődéseteket, ha egyetértesz velem, ha nem értesz egyet velem, ha tetszik az oldal, ha nem tetszik, ha észrevételed van, kérdésed, ötleted, kívánságod, hogy miről legyen még szó, plusz a ti ajánlásaitokra is kíváncsi vagyok. Erre nem azért van szükség, hogy növelje a statisztikai adatokat, hanem hogy élettel telivé váljon a blog, s hogy alapvetően egy kommunikatív közösséget alkothassunk, akiket a könyvek hoznak össze. Ha kritizálni akarsz, azt is megteheted, csak arra kérlek, legyen valami használható alapja, hogy javíthassak ott, ahol kell. Az utálkozókkal nagyon nem tudok mit csinálni. A maximum, amire képes vagyok, hogy felhőtlen időtöltést kívánok!

2017. október 22., vasárnap

Milyen érzés olvasni, szeretni, újrakezdeni? - Nina George: Levendulaszoba

Hm. Először talán a Líra könyvesbolt újságjában olvastam róla, majd láttam a Könyvfeszten, egy random könyvesboltban a világ végén… és véletlenül belefutottam a könyvtárba is. Egyébként már maga a címe is anno felkeltette az érdeklődésemet, mert valahogy mindig is szerettem az olyan könyvcímeket, amelyekből nem lehet azonnal következtetni a tartalomra. A fülszöveget olvasva az érdeklődésem a duplájára nőtt, és amikor azon a bizonyos szörnyű, morgós, rosszkedvű kedden (… mármint nyilván én voltam szörnyű, morgós és rosszkedvű, mert egy nap nehezen lehet az), amikor a kikapcsolódni vágyás érzésétől vezérelve lebicikliztem a könyvtárig, megtaláltam a Levendulaszobát. Egyszer csak ott termett a polcon. Én meg egyszer csak kivettem. Egyszer csak elolvastam.
műfaj: romantikus
kiadja: Maxim Kiadó
oldalszám: 336
értékelés a moly.hu-n: 82%
az én értékelésem: 4 csillag
borító: szép
karakter, akit imádtam: Max Jordan, Cuneo
kedvenc jelenet: talán mind közül azok a részek tetszettek a legjobban, amikor azt írja le, milyen érzés is olvasni J
A párizsi könyvkereskedő, Jean Perdu számára a regény olyan, mint a gyógyszer. Pontosan tudja, hogy milyen könyvre van szükség, hogy meggyógyítsa a megsebzett lelket. Könyvtára egy valóságos irodalmi gyógyszertár. Jean mindazokon segít, akik betérnek hozzá, egyedül saját gyötrelmeire nem talál megoldást. 
21 évvel ezelőtt, egy este, míg ő aludt, szerelme kilépett az életéből. Csak egy levelet hagyott hátra, amit a férfi azóta sem olvasott el. A veszteséget kínzó emlékként őrzi ennyi év után is. A fájdalom, a büszkeség és a sértettség börtönében éli mindennapjait, mígnem egy nyári délután új lakó költözik a szomszédba. Az elvált asszony olyan érzéseket ébreszt Jeanban, amelyek létezését a férfi már rég elfelejtette. Ekkor újra a kezébe veszi szerelme búcsúlevelét, és olvasni kezdi… 
Egy pillanat alatt minden megváltozik, és a férfi többé nem menekülhet az elmúlt évek gyötrelmei elől. Mindent hátrahagyva elindul, hogy szembenézzen a fájdalommal, a múlttal és önmagával. 
Egy olyan utazás veszi kezdetét, amely keresztülvisz Franciaország csodálatos tájain, és eközben feltárulnak különös sorsok, és barátságok szövődnek. Az érzések, a gondolatok és az emberek lassan átformálódnak, hogy lezárulhasson a múlt, és helyet engedjen a jelennek és a jövőnek.
Kezdetben nem terveztem írni róla, úgy voltam vele, hogy ezt most csak úgy, magamnak olvasom. Aha, egy frászt!
Szerintem nincs olyan, akinek – függetlenül attól, szeret-e olvasni, vagy nem, könyvmoly-e, vagy nem – az oldalát ne furdalná a kíváncsiság, hogy Jean Perdu milyen könyvet volna hajlandó eladni neki. Én például személy szerint el se tudom képzelni, hogy a számtalan kedvencem közül melyiket nyomná a kezembe, de az is lehet, hogy egy olyan könyvet kapnék, amiről még életemben nem hallottam. De visszatérve ehhez a regényhez…
Ez egy szép könyv! Ha így visszagondolok rá, akkor ez a szó ugrik be először: szép. Összefoglalja, milyen érzés is szeretni, veszíteni, újrakezdeni – és persze olvasni! Tele van szép mondatokkal és gondolatokkal, és ha a címet meg a borítót, a történetet és az összes mondanivalót összevetjük a szövegvilággal, akkor már nemcsak szép, hanem SZÉP! J
Max Jordan nem véletlenül lett a kedvencem: a kezdetben árnyékként rejtőzködő, álmait és önmagát vesztett sikerkönyv-szerző a könyves hajó fedélzetén valósággal megújul, ellazul és be nem áll a szája, egyszóval egy aranyos és poénos dumagéppé változik. Jean… Jean pedig mintegy oktató van jelen. Általa ebből a könyvből rengeteg szépen megfogalmazott életigazságot lehet szemezgetni a szerelemről és az életről. Meg persze könyvekről! Néhányat én is kigyűjtöttem, a bejegyzés alján majd olvashatjátok.

Szóval a karakterek tetszettek, mind különböztek egymástól, de, bár kidolgozottak voltak, valahogy annyira irodalmi volt a fellépésük, a beszédük, az egyéniségük, hogy nehezen tudnám elképzelni őket a való életben. Mármint jó lenne, ha összefutnék valaki hozzájuk hasonlóval, de kicsi a valószínűsége. Emiatt az elvontság miatt kicsit olyan megfoghatatlannak érződött a történet. A szöveg néhol csapongó volt, sehová se tartó, néhol meg ellenkezőleg, mindenhová igyekvő. Egyszerre volt boldog és szomorú, olyan beárnyékoltan vidám, de felderülten bánatos. Légies irodalmisággal fogalmazott, ami beburkolta a történetet magát is, de főleg a szereplőket egyfajta lila ködbe, amitől csak épp annyira lesznek érthetőek, hogy egy apró fuvallatot felfogjunk belőlük, de minden más viszont balladai homályba vesszen. Én így éreztem. És hogy jó volt-e ez a kissé elvont és irodalmias hangulat? Jó. Nekem tetszett, bár alapvetően ez a könyv nem az én stíluskörömbe tartozik, könnyen bele tudtam merülni, és csak kellemesen sodródtam az árral. Olyan volt, mint egy festmény, mint egy ízletes vacsora, mint egy andalító ringatózás a folyón.
Aki szereti a romantikus könyveket egy kis életigazsággal fűszerezve, annak nagyon fog tetszeni. És aki szeret főzni - vannak benne receptek is! A könyvmolyoknak pedig itt egy kis ízelítő ;)
„Így suttogott: - De adhatok Önnek egy könyvet is.
A lámpa kialudt a lépcsőházban.
- Milyen könyvet? – suttogta az ovális arc.
- Olyat, ami megvigasztal.
- De nekem még sírnom kell. Különben megfulladok. Érti?
- Természetesen. Az ember néha úszik az el nem sírt könnyekben, végül pedig elsüllyed bennük, ha magában tartja őket.
- És én egy ilyen tenger fenekén vagyok.
- Akkor hát hozok egy sírásra késztető könyvet.”
„- Max Jorda nem illik önhöz.
- Max Jordan nem illik hozzám?
- Pontosan. Nem az ön esete.
- Az esetem. Aha. Szabad rá emlékeztetnem, hogy én az ön könyves hajóján könyvet keresek. Nem pedig férjet, kedves uram.
- Engedelmével: amit olvas, az hosszú távon meghatározóbb, mint hogy milyen férfihoz megy hozzá, kedves asszonyom.”
„- A könyvek megóvják az ostobaságtól. A hamis reménytől. A nem megfelelő férfiaktól. Kibélelik szeretettel, erővel, tudással. Ők az élet – belülről. Válasszon! Könyvek vagy…”
„- Sokszor tűnődtem rajta, miért nem írnak már könyveket az életről. Meghalni mindenki tud. De élni?”
„- A könyvek voltak a barátaim – mondta Catherine, és a borospohárral lehűtötte a fűzés melegétől kipirult arcát. – Azt hiszem, az összes érzésemet könyvekből tanultam. Többet szerettem és nevettem és tudtam meg belőlük, mint egész nem-olvasott életemben valaha is.”
„- Jó napot, uraim. A Szajna hajózási szolgálata, Champagne kerület, Levec rendőrőrmester – búgta. Az ember kihallotta, mennyire szereti a pozícióját. Perdu már-már azzal is számolt, hogy ez a Levec rendőrőrmester feljelentést tesz ellene nem megengedett eltávozásért a saját életéből.”
„- Mondja, maga nem az a híres író?
- Én? Nem. Biztosan nem. Én… ö – Jordan gyorsan Perdura pillantott – az ő fia vagyok, és egy teljesen átlagos sportzokni eladó.
Perdu rámeredt. Jordan egyszerűen örökbe fogadtatta magát?”
„- A félelem úgy változtatja meg a testedet, mint az ügyetlen szobrász a tökéletes követ – hallotta Perdu Vijaya hangját a fülében. – Csakhogy belülről farag ki, és senki nem látja, mennyi szilánkot és réteget ver le rólad. Belülről egyre vékonyabb és bizonytalanabb leszel, amíg már a legkisebb érzés is felborít. Egy ölelés, és azt hiszed, összetörsz és leveszel.”
„- Azt beszélik, maga egy legenda - próbálkozott meg mégis a társalgással, miután Oslo elővett a szekrényből egy kalapot, majd együtt a Tabac bár irányába baktattak.
- Ne nevezzen engem legendának, fiatalember, ez úgy hangzik, mintha hulla volnék.”

„Könyvekkel egyszerűen jobban kapok levegőt.” – Nina George

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése