Látogatók

Sziasztok!

Örülök, hogy itt vagytok!
Remélem, kedvet tudok csinálni nektek az olvasáshoz, filmekhez, a színházhoz, és a koreai popkultúrához, s hogy tetszeni fognak a bejegyzéseim. Fontos számomra, hogy ti, akik az oldalon jártok, ne csak egy arctalan tömeg legyetek. Az oldal tényleg naplószerű, már olyan tekintetben véve, hogy tényleg az őszinte benyomásaimat írom le. Örülnék, hogy ha ti is részt vennétek benne, írnátok egy kommentet vagy e-mailt bármikor, ha egy téma felkeltette az érdeklődéseteket, ha egyetértesz velem, ha nem értesz egyet velem, ha tetszik az oldal, ha nem tetszik, ha észrevételed van, kérdésed, ötleted, kívánságod, hogy miről legyen még szó, plusz a ti ajánlásaitokra is kíváncsi vagyok. Erre nem azért van szükség, hogy növelje a statisztikai adatokat, hanem hogy élettel telivé váljon a blog, s hogy alapvetően egy kommunikatív közösséget alkothassunk, akiket a könyvek hoznak össze. Ha kritizálni akarsz, azt is megteheted, csak arra kérlek, legyen valami használható alapja, hogy javíthassak ott, ahol kell. Az utálkozókkal nagyon nem tudok mit csinálni. A maximum, amire képes vagyok, hogy felhőtlen időtöltést kívánok!

2018. június 28., csütörtök

#8Blogprojekt - I. Kedvenc városok


Sziasztok! :D Hosszú-hosszú kihagyás után ismét sikerült összehoznunk a blogprojektes csapatot. Pedig már reménykedtetek, ugye? Ez a téma már egy ideje érlelődik bennünk, de kivitelezésre még nem került, szóval vágjunk is bele! Júniusban a városok témát járjuk körbe, legyen szó valós vagy fiktív helyszínekről.
Elsőként összegyűjtöttük a kedvenc városainkat, és a könyveket, amik vagy ott játszódnak, vagy az adott város fontos szerepet tölt benne be.

1. Eger
Én hazai csajszi vagyok, és szerelmes Egerbe. Sokszor jártunk már ott, és egyszerűen imádom a sétálóutcák hangulatát, a vár és a minaret látképét, a bazilikát, és azt, hogy eltalálok a mini Lírába. :P  És lehet, hogy hülyeség, de még mintha az emberek is kedvesebbek lennének. Nézőpont kérdése.
Csak egy könyvet tudok hozzá kapcsolni: az Egri csillagokat. És talán amiatt, hogy kötelező volt, vagy mert még túl fiatal voltam hozzá, de anno tizenkét évesen nekem maga volt a pokol. Minden más kötelezővel kiegyeztem, de ezzel az eggyel valahogy nem voltam képes, s csak a filmnek köszönhettem, hogy felfogtam belőle valamit, amit a régies nyelvezettől nem igazán sikerült. Viszont ahogy körvonalazódott előttem a sztori, egyre jobban tetszett, és a filmet azóta is megnéztem párszor, viszont a könyvet nem olvastam ki. :/ Talán majd egyszer.
Egyébként ez érdekes. A legtöbben úgy utálják a kötelezőket, hogy ki se nyitották őket. Egyszerűen ez az emberi természet, parancsra nem tud szeretni egy könyvet, talán még akkor sem, ha épp tetszik vagy egyébként tetszene is neki. És erre szerintem nem az a megoldás, hogy cseréljük le a kötelező olvasmányokat, mert hiába nyomnának a kezünkbe egy Harry Pottert vagy egy Útvesztőt, akkor rájuk néznénk ferde szemmel.
Nálunk osztályon belül volt is probléma ebből még év elején, hogy az osztály túlnyomó része semmit sem olvasott el nyáron a kötelezőkből. (Mellesleg megjegyezném, nem is volt egyértelmű, hogy el kéne olvasni, mert a listán csak annyi szerepelt, hogy év elején ezekkel kezdünk, legyenek ott a polcon.) Így az irodalomtanárunk azt találta ki megoldás gyanánt utolsó órán, hogy mindenki írja fel egy papírra azoknak a könyveknek a címét, amiket a tanév folyamán olvasott. A legtöbben röhögve benyögték, hogy kész, anélkül, hogy bármit is írtak volna a lapra, mi meg a barátnőimmel veszettül körmöltünk, hogy minden idejében ráférjen. Az összegyűjtött könyvcímekből pedig elvileg majd jövő év elején közösen kiválasztunk párat, amit mindenkinek el kell majd olvasnia. Hát, meglátjuk, hogy fog működni….
2. Budapest
Nem, nem élnék Budapesten, már csak azért sem, mert egy topográfiai analfabéta vagyok, és képes vagyok egy három utcából álló faluban eltévedni. Viszont imádom! És megint csak a hangulat miatt. Ha egy városnak lehet saját személyisége, akkor Budapest egy szenvedélyes, örökmozgó, kultúrafüggő partiarc.  Eskü, már az élmény, ha csak átautózol rajta. És elképzelhető, hogyha ténylegesen odaköltöznék, már elvesztené a különlegességét, és természetesen számtalannyi hátránya van a nagyvárosi életnek. Szóval nekem egyelőre bőven elég, ha párszor csak átutazok rajta. :)
Első könyv, amit ide tudok kötni, A Pál utcai fiúk. Emlékszem, mikor anya meglátta a kezembe, nem volt biztos benne, hogy ezt kéne olvasnom a lehangoló és tragikus befejezés miatt. Emlékszem, hogy mire megkaptuk, mint kötelező olvasmányt, akkorra én már vagy ötször kiolvastam, annyira tetszett. Igen, síros, igen, borzalmas, igen, szörnyű, hogy a gyerekek mire képesek és hogy mivé képes válni egy játék. És azt hiszem, pont ezek miatt szerettem.
Szinte minden híresebb gimis regénynek Budapest a színtere, gondoljunk csak a műfajteremtő SzJG-re (meg amúgy az összes Leiner Laura-könyvre), a Hűvösvölgyi Sulira, a Sulijegyzetekre, a D.A.C.-ra, stb. Elképesztő, mekkora kultusza lett itthon ennek a műfajnak, és milyen gyorsan jelentek meg újabb ás újabb könyvek a témában. És szerintem illik is egymáshoz Budapest és a tiniélet mint körüljárható, szétboncolható és darabokra szehető téma.
Viszont! A másik személyes kedvencem a Rémálom-trilógia Böszörményi Gyulától. Az itt megjelenített főváros egy steampunk hangulatú helység, ahol a démonok és emberek egyfajta szimbiózisban élnek együtt. A démonok egyébként talán a legegyszerűbb és legkötetlenebbül értelmezhető fantasy alapanyag, és az én szememben a Rémálom-trilógia démonfelfogása máig a legzseniálisabb elképzelés! A démonok révén szembeállítja egymással az egyén és a társadalom akaratát, boncolgatja, melyik a fontosabb, melyik nyomásnak kell engednünk. A démonok segítségével úgy ír a kiközösítésről, a velünk szemben támasztott elvárásokról, és a beilleszkedés sötét titkairól, hogy a mélyre hatoló társadalomkritika mellett egyben egy élvezhető, humoros, izgalmas ifjúsági fantasy regényként is tökéletesen megállja a helyét. Sokoldalú könyv, akár csak a fővárosunk. :)
Böszörményi Gyula: 6… 5… 4…
***
Belőlem ennyi elég is volt. Írjátok meg kommentben, nektek melyik a kedvenc akár hazai, akár külföldi városotok, valamint itt lent a többeknél is találhattok ilyen posztokat. Holnap újra övünk. Sziasztok! :)

Molybirodalom


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése