Látogatók

Sziasztok!

Örülök, hogy itt vagytok!
Remélem, kedvet tudok csinálni nektek az olvasáshoz, filmekhez, a színházhoz, és a koreai popkultúrához, s hogy tetszeni fognak a bejegyzéseim. Fontos számomra, hogy ti, akik az oldalon jártok, ne csak egy arctalan tömeg legyetek. Az oldal tényleg naplószerű, már olyan tekintetben véve, hogy tényleg az őszinte benyomásaimat írom le. Örülnék, hogy ha ti is részt vennétek benne, írnátok egy kommentet vagy e-mailt bármikor, ha egy téma felkeltette az érdeklődéseteket, ha egyetértesz velem, ha nem értesz egyet velem, ha tetszik az oldal, ha nem tetszik, ha észrevételed van, kérdésed, ötleted, kívánságod, hogy miről legyen még szó, plusz a ti ajánlásaitokra is kíváncsi vagyok. Erre nem azért van szükség, hogy növelje a statisztikai adatokat, hanem hogy élettel telivé váljon a blog, s hogy alapvetően egy kommunikatív közösséget alkothassunk, akiket a könyvek hoznak össze. Ha kritizálni akarsz, azt is megteheted, csak arra kérlek, legyen valami használható alapja, hogy javíthassak ott, ahol kell. Az utálkozókkal nagyon nem tudok mit csinálni. A maximum, amire képes vagyok, hogy felhőtlen időtöltést kívánok!

2018. április 28., szombat

Infinite Weekend /2018.04.20-23./ - Könyvfeszt, színház = álmatlanság


A suli a második otthonunk
Azt hiszem, utoljára pénteken aludtam több mint 6 órát, akkor is csak azért, mert a biosz-kémia-fizika-matek kombó mifelénk nem az érdekfeszítő mivoltáról híres. Úgyhogy ebben a bizonyos alfaállapotban léteztem, egészen reggel negyed 8-tól egészen másnap délig. A suliban. Szombaton. Bizony.
Anno azért kezdtem az iskolai kórusba járni, mert a bennalvós táborokban pizzát kapunk vacsira. Engem pedig pizza fejében komolyan bármire rá lehet venni, szóval még észbe sem kaptam, de év elején már együtt zúztam a többi kórustaggal.
A mostani bennalvós tábor is hasonlóképpen zajlott, mint az eddigiek: túlélni a napot, 4-től próbálni, majd körülbelül 7-kor lecsapni a legfinomabb pizza-szeletekre. Ebből a szempontból én kiváltképp szerencsés vagyok, mert szinte mindenki más – számomra érthetetlen okokból kifolyólag – a tejfölös alapú pizzáért van oda, így én valósággal dőzsölök a paradicsomszószos szeletekben.
Az unokatestvérem (aki anno sikeresen becsábított a kórusba) és én a kicsikkel szoktunk aludni, esti programként pedig mindig valami mást találtunk ki, egyszer az egyik hetedikes lány hozott filmet, máskor Just Dance-szeltünk. Ezúttal viszont se film, se Just Dance nem volt, így úgy döntöttünk szabadságot veszünk ki, és hajnali 2-ig zenéltünk és beszélgettünk a mi korosztályunkkal. Volt ott minden, a ciki sztoriktól kezdve a béna szóviccekig, aztán már csak azt néztük ki bírja tovább, és ki lép le legelőször aludni. Mi harmadikként távoztunk, olyan állapotban, hogy a rajzterem, a tornaszőnyegek és a magunkkal cipelt hálózsák gondolata felért egy Ritz-beli lakosztállyal (nem mintha bármikor is voltam volna egy ilyenben).
Hogy a suliban aludni fura? Nem, nem igazán. Ha belegondolunk, életünk felét töltjük ott, plusz otthon is készülünk az órákra (…ugye?). A mondás is úgy tartja, hogy az a második otthonunk. Hát R.I.P., akkor fizesse ő is a villanyszámlát. :P
Egy nagyon böszörményis Könyvfeszt
Hazaérve, még maradt egy fél napom, bár a reggel fél 8-as ébredés után, csak arra voltam használható, hogy kikapcsoljam a valóságot, és folytassam a Ready Player One olvasását és á, dehogy van addiktív hatása annak a regénynek…

Az elmúlt hetekben életbe lépett nálam egy újfajta időszámítás, ami úgy néz ki, hogy ’könyvfeszt előtt’, ’könyvfeszt alatt’ és ’könyvfeszt után’. A szombat éjjel lassacskán egy a péntekihez hasonló mederbe terelődött, mivel nagyon izgatott voltam a másnapi program miatt, alig voltam képes csak pár órát aludni, és reggel már egész korán kipattant a szemem, hogy király, akkor induljunk is. Persze még rengeteg időnk volt, így ismételten Ernest Cline regényébe próbáltam beleölni a nyughatatlanságomat, és alig tíz perccel később már el is döntöttem, hogy ez a könyv mindenképpen jön majd haza velünk a Millenárisról.
Fél 12-kor aztán egy hosszú vonatút után a húgom, az unokatesóim és én végre átléptük a 25. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál kapuit. Utolsó nap révén egy óriási tömegbe csöppentünk, rengetegen voltak, úton útfélen mindenkibe beleütköztünk, és néha annyira elkapott minket az embertömeg áramlása, hogy egyszerűen továbbsodródtunk az úti célunknál. De ez engem egyáltalán nem zavart, sőt, valósággal megbabonázott ez a hangulat, hogy ezt a több ezer embert egy mozgatóerő hajtja, a könyvek szeretete. Úgyhogy valahol a mennyekben lebegtem, ahogy ott körül voltam véve standokkal, könyvekkel, és rengeteg-rengeteg olvasó sorstárssal.
Mind a négyen KMK-rajongók vagyunk, így nem is csoda, hogy elsőként a Könyvmolyképző standjait szúrtuk ki a nagy forgatagban. Nálam egyébként ez a könyvmolyképzős könyvvadászat egészen ösztönszerű, legyek akár egy könyvtárban vagy könyvesboltban, a szemem akaratlanul is a KMK-s könyvekre ugrik, azokat találja meg legelőbb. Ha valaki az ötvenméteres körzetemben Könyvmolyképző által kiadott könyvet olvas, akkor kiszúrom. Mindig. Ez van akkor, ha az ember nem a pasikat stíröli, hanem azt, amit olvasnak. J
Alig negyedórája érkeztünk meg, már azon kaptunk magunkat, hogy üres a pénztárcánk, mert megtaláltuk azokat a

könyveket, amiket a legjobban szerettünk volna. Hogy a Könyvmolyképzőnél voltunk? Wow, honnan találtátok ki?
Az unokatestvéreim (akiket most nevezzünk csak A-nak és Zs-nek) nagyszabású sorozatvásárlásba kezdtek, A egy mozdulattal beszerezte a Kane krónikák mind a három részét, Zs pedig az Ambrózy báró esetei-sorozat köteteivel egyensúlyozott el a pénztárig. (Később észrevette, hogy a harmadik részt, az Ármány és kézfogót kihagyta a szettből, szóval ő tett még egy kört.) Személy szerint én is egy Böszörményi-bevásárlást terveztem erre az alkalomra, így az én össz zsákmányomat A Rudnay-gyilkosságok keménytáblás és a Beretva és tőr illetve a Bitó és borostyán puhafedeles példányai tették ki, plusz menet közben ráakadtam a 9… 8… 7…-re is, ami a Rémálom-trilógia első kötete, számomra óriási kedvenc!! A Ready Player One így kimaradt ebből a körből, amit ugyan sajnáltam, de utólag beláttam, hogy egyik másik könyvet sem lettem volna képes ott hagyni.
A húgom új keletű árnyvadász rajongóként nem hazudtolta meg magát, ő a Hamuvárossal és az Üvegvárossal lett gazdagabb, amiket borítóba a már korábbról meglévő Csontvároshoz párosította. (Egyébként észrevettétek, hogy a legújabb borítón Jace-nek olyan feje van, mint egy halnak?) Plusz a Líra standjáról szerezte be Lana Millan Raziel című könyvét. Hát, igen, igen, nem tudunk ellenállni a bukott angyaloknak, ez van. J
Körbejártuk ugyan még a fesztivál területét (a jó időre való tekintettel most kint is voltak standok), de már csak nyugodt nézelődőként, totálisan leégve úgy éreztük, nincs igazán hová sietnünk. Bennem például egyre csak az a gondolat vibrált, hogy le kéne telepedni a fűre és egészen zárásig csak olvasni! Viszont! Várt még ránk egy dedikálás.
13 óra előtt 15-20 perccel visszakanyarodtunk a B épület felé, ahol egészkor kezdődött a Böszörményi Gyula-dedikálás. De hiába voltunk ott már előbb, a sor már így is majdnem addig az előcsarnokba vezető átjáróig kígyózott. Bár beszélgettünk ott pár sorban állóval, és kisgimis ismerősökkel is összefutottunk, azért az a másfél óra még így is nagyon hosszú volt. És lehet, hogy csak én vagyok ilyen békés természet, de engem egyáltalán nem zavart a sorban állás, valahogy attól a pillanattól kezdve, hogy odaértem, megszállt valami pozitív szellem, és ebből semmi sem tudott kizökkenteni.
Annyira azért mégsem voltam empatikus, hogy ne várakoztassam meg a mögöttem állókat, mert úgy voltam vele, ha már ilyen hősiesen nyugiban voltam 90 percig, akkor most dedikáltatom mind a 8 könyvet, azt a négyet, amit itt szereztem be, és azokat, amiket még otthon kaptam le a polcról. Eltartott egy darabig, és szerintem az utánam következők szívébe sem loptam be magamat, de végül az összes gyönyörűség alá lett írva. Pár szót beszélgettem is Gyula bával, de tudjátok, hogy van ez, ilyenkor azt sem tudom hirtelenjében, hogy mit mondjak, hiába gyakorlom be akár előre a szöveget, a végén csak vagy elkezdek össze-vissza beszélni, vagy megnémulok. Azt hiszem, valami egészen új szintre emeltem ezzel a szociális analfabetizmus fogalmát (már ha van ilyen, és nem csak én használom ezt a szókapcsolatot).
Ezek után már csak egy, azaz, három, azaz mégiscsak egy dolog volt hátra. Ugyanis 15-től 16 óráig volt egy csodálatos, óramű pontossággal megrendezett időpontütközés: ekkor tartották a LOL-pikniket, a Böszörményi Gyula-beszélgetést, és a Hajdú-Antal Zsuzsanna dedikálás. Úgyhogy kissé meg voltunk lőve, amiből az lett, hogy megkerestük ugyan a LOL-zászlót, de 5 percnél tovább nem maradtunk, de még így is elkéstünk a beszélgetés elejéről. Emiatt elég kényelmetlenül éreztem magam, ráadásul Zs rájött, hogy elnézte az időpontot, így ő kiosont a dedikálásra is. Abban az egy órában nagyon összejöttek a dolgok, és bár próbáltuk mindebből a legjobbat kihozni, az egésznek egy nagy kapkodás lett a vége. És hát az élet tanításai: a pontosság nagy erény…
Tavaly voltunk először, idén ismételten, és jövőre biztos, hogy ismét ellátogatunk a Könyvfesztiválra. Szerintem azt az érzést, hogy hatezren könyökölnek beléd, de mindenki kezében minimum egy könyv van, hogy eónokat állsz sorba, de aztán az összes kedvencedben ott díszeleg az író neve, hogy vidéki létedre 92-szer tévedsz el a fővárosban, míg végül feltűnik a helyszín… nem, én nem tudom megunni. J
Színház az egész világ...”
Alighogy hazaértem a Könyvfesztről, kapkodva és kismillió personal rekordot megdöntve átöltöztem, és már indultunk is anyával a színházba. A My Fair Lady-re még télen foglaltunk jegyet, és februárban néztük volna meg, de az időjárás miatt elhalasztották. Vasárnap reggel tudtam meg, hogy hoppá, az akkor most ma lesz!
Nem tudom, ki hogyan viszonyul a színházhoz. Én speciel jobban szeretek elmenni egy színelőadásra, mint megnézni egy filmet. Ahhoz semmi sem hasonlítható, ahogy a történet a szemed előtt, veled egy térben bontakozik ki, a zene, a történet, a helyszín, a szereplők, minden ott születik meg a szemed előtt! Ez pedig utánozhatatlan!
A My Fair Lady történetét szerintem mindenki ismeri. Dióhéjban: egy utcai virágáruslányt a szörnyű és helytelen beszéde miatt felkarol egy híres nyelvészprofesszor, Henry Higgins, aki azzal, hogy újra megtanítja beszélni, igazi hercegnőt farag belőle. George Bernard Shaw Pygmalion című színpadi művéből film is készült Audrey Hepburn és Rex Harrison főszereplésében.
Este 11-re úgy értünk haza, hogy egy cseppet sem voltunk fáradtak. Legalábbis én. Teljesen fel voltam dobva! A forgó színpadelem számos kiaknázható lehetőséget nyújtott, és a professzort játszó színész egyszerűen csodálatos volt!
Hétfő reggel arra a nyugtalanító gondolatra keltem, hogy első órában matek dolgozat, én pedig enyhén kifejezve is úgy érzem magam, mint bizonyos fajok átöblített végterméke, azaz mit a mosott szar. (Azt a dolgozatot még azóta nem kaptuk meg, kíváncsi vagyok, hogy sikerült…) Komolyan foglalkoztatott a gondolat, hogy én most visszafekszem, és kiveszek egy nap szabit, de ez valahogy rajtam kívül senki tetszését nem nyerte el, így valahogy sikerült sértetlenül, elkerülve az alvajárást bevonszolódnom a suliba. Aztán matek után nem emlékszem semmire…
Mázli, hogy hétfőn csak 6 óránk + kórus van (míg pénteken például 8!). Így sikerült még valahogy ébren maradnom (a Ready Player One is sokat segített, aminek törin sikeresen a végére értem. ÚJ KEDVENC!). Csakhogy! Aznap estére volt még egy színházi program, amit a gimi szervezett. A Madách Színház Les Misérables, azaz A nyomorultak című musical előadását néztük meg. A nyomorultak Victor Hugo történelmi regénye, ami a francia forradalom idején játszódik. Egyszer már belekezdtem, de szerintem a 100. oldalig sem sikerült eljutnom, nemhogy a x ezer oldal végére.
Sírtam. Akik ismernek, már meg sem lepődnek azon, ha én egy színházból zokogva jövök ki. Akik meg nem, azok kiröhögtek.
Először az Üres szék, üres asztal felcsendülésekor kezdtem könnyezni. A jelenet mag úgy festett, hogy Marius (Borbély Richárd) visszaemlékszik a halott barátaira, s mikor arról énekel, hogy ők már nincsenek, a színészek visszatérnek, de teljesen fehérben. :’( Bármikor, amikor meghalt valaki, éles fehér fény vetült rá, hol hosszabb, hol rövidebb ideig. A forgó elem a vasárnapi és a hétfői élmények után az új kedvencem, itt már a díszlet is mindent vitt, tényleg mindent kihasználtak a tökéletes hatás érdekében a vetítéstől kezdve a kész elemeken át. Fénytechnika plusz dinamikus színpadkép – tökéletes!
A finálékor már nem tudtam mit tenni, a könnyekből sírás lett, abból zokogás, végül pedig már úgy bőgtem, mit egy újszülött, csak némiképp halkabban. Ebben a részben feltűnik minden egyes színész, táncos, statiszta. És majdnem mindenki fehérben van.
És természetesen megint éjfél körül kerültem olyan állapotba, hogy el tudjak aludni, ami ezek után nem is csoda. Eszméletlen volt az egész, és egyszerűen nem tudom elhinni, hogy másoknak hogy maradt száraz a szemük, vagy hogy másokat ez hogy nem tudott lekötni. Bárhogy is, amikor valaki már az első felvonás felénél elkezdte a telefonját nyomkodni, elég közel kerültem ahhoz, hogy végrehajtsam életem első fejbetöréses lopását. Komolyan ennyit nem lehet kibírni?
Jegyzet magamnak: holnap fossz ki egy kávéautomatát…
Felhõ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése