Látogatók

Sziasztok!

Örülök, hogy itt vagytok!
Remélem, kedvet tudok csinálni nektek az olvasáshoz, filmekhez, a színházhoz, és a koreai popkultúrához, s hogy tetszeni fognak a bejegyzéseim. Fontos számomra, hogy ti, akik az oldalon jártok, ne csak egy arctalan tömeg legyetek. Az oldal tényleg naplószerű, már olyan tekintetben véve, hogy tényleg az őszinte benyomásaimat írom le. Örülnék, hogy ha ti is részt vennétek benne, írnátok egy kommentet vagy e-mailt bármikor, ha egy téma felkeltette az érdeklődéseteket, ha egyetértesz velem, ha nem értesz egyet velem, ha tetszik az oldal, ha nem tetszik, ha észrevételed van, kérdésed, ötleted, kívánságod, hogy miről legyen még szó, plusz a ti ajánlásaitokra is kíváncsi vagyok. Erre nem azért van szükség, hogy növelje a statisztikai adatokat, hanem hogy élettel telivé váljon a blog, s hogy alapvetően egy kommunikatív közösséget alkothassunk, akiket a könyvek hoznak össze. Ha kritizálni akarsz, azt is megteheted, csak arra kérlek, legyen valami használható alapja, hogy javíthassak ott, ahol kell. Az utálkozókkal nagyon nem tudok mit csinálni. A maximum, amire képes vagyok, hogy felhőtlen időtöltést kívánok!

2017. szeptember 14., csütörtök

Vissza oda, amit Nem Nevezünk Nevén - III. Órarend book tag

Régen voltam már a blogon, hisz mint mindenki másnak, nekem sem volt egyszerű visszarázódnom a suliba járás menetrendjébe. Mintha a nyár meg sem történt volna! Kezdetben úgy gondoltam, tudom kezelni egyszerre a hegynyi tanulnivalót, ki fogok tudni gyakorolni minden hegedűdarabot, eljárok kórusra, választok egy sportágat, s mindemellett még marad időm a barátaimra, a könyveimre, saját írásokra és a blogra. Ám most minden, amit magam előtt látok, egy helyes kis kudarc. A hazaérkezés egyenlő a hullaállapottal, sokszor minden életkedvem elhagyom valahol a sínek mentén (vonattal ingázok), mire lenne bármire is időm, egyszerre minden lelkesedésem alábbhagy. Ha pedig épp mégiscsak van egy kis szabadidőm, akkor hirtelen azt sem tudom, hogy mihez kezdjek vele, pedig számtalan opció állna a rendelkezésemre. Az biztos, hogy nem szeretném szüneteltetni az oldalt, mert szeretem ezt csinálni, és bár ritkán, de amilyen időközönként csak tudok, majd jelentkezem. De most térjünk rá a lényegre!


A most következő Book Tag-et a Metaforaszennyezés nevű oldalon találtam, akinek írója pedig a Szembetűnő című blogon olvasta a kérdéseket. Mivel a legutolsó bejegyzésem épp órarend témában volt, azonnal megtetszett ez a kérdéssor. A feladat egyszerű: minden tantárgyhoz egy adott szempont szerint kapcsolni kell egy könyvet.
Ki tudja, talán a kedvenceim adnak egy plusz löketet minden órához…
MATEK - egy nagyon unalmas könyv

Ja, hogy mégse a kedvenceket kell beírni. Le kéne szoknom arról, hogy csak úgy belevágok Book Tag-ekbe, még mielőtt végigolvastam volna őket… Legutóbbi ilyen számomra a Moony Witcher: Morga, a szél mágusa volt. Nagyon nem tudtam mit kezdeni se a történettel, se a világgal, se a szereplőkkel, szenvedtem, mire végigolvastam. Róla is tervezek majd egy hosszabb beszámolót, de az idő és energia függvénye, hogy mikor is jelenik majd meg.
Egyébként a matek nem is unalmas!
TESI - egy könyv, melyben valamilyen sport szerepel

Tavi Kata: Nyitótánc – kosárlabda. Azért választottam épp ezt a kismillió másik sportolós könyv közül, mert (1) a kosár (a kézi mellett) a kedvencem és (2) ez egy olyan regény, amit már többször is olvastam, és imádom! Valamint egy középiskolában játszódik, szóval még témába is passzol.
KÉMIA - egy könyv, amit régen szerettél, de most már nem

Jay Asher: Tizenhárom okom volt. Emlékszem, elsőre teljesen el voltam ájulva a könyvtől, de másodjára, ha nem is utáltam meg, már nem tetszett annyira.
TÖRTÉNELEM - egy történelmi témájú könyv

Gondolj, gondolj… Még nem volt alkalmam elolvasni, de Adriana Trigiani könyvét, A cipész feleségét választom ide. Igazából csak azért, mert már időtlen idők óta ott van a polcomon és kézbe szeretném venni… csak hát sok minden más is van, volt, lesz, elsősorban tanulás és más könyvek olvasása.
IDEGEN NYELV - egy idegen nyelven írt könyv

Ezt a szempontot itt nem igazán értem, hisz ide bármi jó, amit eredetileg idegen nyelven írtak, de később a magyar fordításra is sor került. Eddig még az anyanyelvemen kívül semmilyen más nyelven nem olvastam (leszámítva az órai Readingeket), de akkor ide berakom James Pattersontól a Final Warningot, magyarul az Utolsó figyelmeztetést, ami a Maximum Ride 4. része. Számomra óriási szívfájdalom, hogy ez sorozat itthon csak a harmadik részig van meg, s mivel eddig semmi utalás nincs arra vonatkozólag, hogy tervben lenne a fordítása, már korábban elhatároztam, hogy akkor angolul állok neki a könyvnek.
IRODALOM - egy klasszikus regény

George Orwell: Állatfarm. Idei kötelező volt, de imádtam, elég durva történet, s talán épp egy időben olvastam a Morgával, aminek a nyáltengerét viszont pont egy ilyen szatírával kellett elegyensúlyozni. A baráti körömben vitatott ennek a könyvnek a népszerűsége, de én kitartok amellett, hogy ez egy zseniális és elgondolkodtató történet.
FÖLDRAJZ - egy különleges országban játszódó könyv

Miért nem rögtön világ? Szintén egy még frissebb élmény: J. R. R. Tolkien: Gyűrűk Ura. Szerintem nincs ember, aki minimum a címét ne hallotta volna ennek a könyvnek. Igazából eléggé szenvedős olvasásnak indult, nagyon lassan haladtam vele – mert valljuk be, vannak ott felesleges oldalak -, de Moria után már el sem lehetett választani a történettől!
NYELVTAN - egy könyv, melyben rengeteg nyelvtani és nyelvhelyességi hibát fedeztél fel
Biztos volt ilyen, de nem emlékszek rá, szóval annyira nem lehetett rossz… Vagy csak nekem is pocsék a helyesírásom! J
FIZIKA - egy könyv, amit mindig is utáltál, és utálni is fogsz

Cornelie C. G.: Érzelmi vírusveszély.  Na, ez az a könyv, ami nem véletlenül volt leértékelve, amikor megláttam a Lírában! A történeten belül több szál is fut, egy bűnügyi, egy romantikus, és van benne egy kis sci-fi is. Sokrétű, az biztos, amivel még önmagában nem is lenne baj. Csakhogy ezek közül egy sincs rendesen kidolgozva, mindenhol mintha csak fél információkat kapnánk egészek helyett, holott máskor meg mindannyiszor újraismételgeti azt, ami már elhangzott. Alapból a sztori is egy mozgalmas, menekülős, lövöldözős és hackeres dolog lenne, de a könyv romantikus oldala annyira aránytalanul erős volt a többihez képest (de mégis kidolgozatlan), hogy elnyomta az összes többi szintén fontos részt, minek következtében egy lyukas cselekményt kaptunk. Semmi sem tetszett benne! L
INFORMATIKA - egy könyv, amiről nem tudod eldönteni, szeretted-e vagy sem

Jennifer E. Smith: Vajon létezik szerelem első látásra? Az első Dream válogatásos könyveim között volt, csupa jókat hallottam róla, s ez a piros-szürke kompozíció is elnyerte a tetszésemet. Maga a történet viszont mostanra teljesen kiesett (akár a tavalyi infóanyag), már fogalmam sincs miről szólt, de mintha valami olyan rémlene vele kapcsolatban, hogy az összes reakció, amit utána ki tudtam csikarni magamból, egy vállvonás volt. Egynek elment, de nem tett rám valami nagy hatást.
BIOLÓGIA - egy könyv, amit időnként szeretsz, időnként nem

Denise Jaden: Never Enough – Soha nem elég. Kétszer olvastam, először utáltam, másodjára viszont imádtam minden egyes oldalát. J
ÉNEK - egy zenei témájú könyv
Csendes Nóra: Zápor utca

TECHNIKA - egy könyv, amit vártál, de nagy csalódás volt

Na, míg a többi szempont közül jó néhány azért keményen feladta a leckét, itt egy pillanatig sem kellett gondolkoznom. Laura Arkanian: Holdezüst,vérarany. Teljesen mást vártam a könyvtől, s igazából egy kicsit az INFORMATIKA ponthoz is tartozik. Óriási sokk volt, mikor rájöttem, hogy ez a könyv teljesen másról szól, mint hittem, s utána már elég nehéz volt eldöntenem, végül is tetszett-e vagy sem. Az biztos viszont, hogy csalódás volt, de néhol negatív, néhol meg pozitív. Máig sem tudom dönteni.
Egy jó tanács: NE OLVASD EL A FÜLSZÖVEGET, ÉS AKKOR NEM LESZ ILYEN GONDOD!
ETIKA - egy sok tanulságot tartalmazó könyv
Szabó Magda: Abigél. Szintén kötelező lett volna, de nem jutott rá időnk, úgyhogy az osztály nagy része nem is olvasta el. Szerintem kár lenne kihagyni! Amúgy sosem volt etikám...
RAJZ - egy könyv, aminek gyönyörű a borítója

Édes istenem, de sok ilyen van! De számomra van egy kiemelkedő könyv, a Bukott angyalok városa Cassandra Clare-től, méghozzá a legújabb kiadás! A kedvenc részem volt a sorozatból, a kedvenc női karakterem van rajta a sorozatból, és a kedvenc színem adja az egésznek az alapját! Egyszóval nincs szó rá! Első látásra beleszerettem, és ha a további kötetek nem is lesznek a polcomon, nekem ez az egy akkor is kell, méghozzá így, ezzel a borítóval! <3
OSZTÁLYFŐNÖKI - egy vicces könyv

Ez szintén egy fogós kérdés… Legyen mondjuk Leiner Laura: Akkor szakítsunk c. regénye, amit én a Bábel mellett az írónő legjobb munkájának tartok. Egyik könyve sincs híján a humornak, mégis sokkal jobban szeretem tőle az „önálló” történeteket, mint a sorozatait.
***

Érdekes volt ez a gyors összefoglaló. Kíváncsi vagyok, ti hogyan választottatok volna, s konkrét kihívottjaim is vannak a Tag-re: @Beatrice8 (Molyirodalom) és @könyvespolc_petra (Könyvespolc), ha időtök engedi, böngésszétek végig a szempontokat! J Kitartást a sulihoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése