Látogatók

Sziasztok!

Örülök, hogy itt vagytok!
Remélem, kedvet tudok csinálni nektek az olvasáshoz, filmekhez, a színházhoz, és a koreai popkultúrához, s hogy tetszeni fognak a bejegyzéseim. Fontos számomra, hogy ti, akik az oldalon jártok, ne csak egy arctalan tömeg legyetek. Az oldal tényleg naplószerű, már olyan tekintetben véve, hogy tényleg az őszinte benyomásaimat írom le. Örülnék, hogy ha ti is részt vennétek benne, írnátok egy kommentet vagy e-mailt bármikor, ha egy téma felkeltette az érdeklődéseteket, ha egyetértesz velem, ha nem értesz egyet velem, ha tetszik az oldal, ha nem tetszik, ha észrevételed van, kérdésed, ötleted, kívánságod, hogy miről legyen még szó, plusz a ti ajánlásaitokra is kíváncsi vagyok. Erre nem azért van szükség, hogy növelje a statisztikai adatokat, hanem hogy élettel telivé váljon a blog, s hogy alapvetően egy kommunikatív közösséget alkothassunk, akiket a könyvek hoznak össze. Ha kritizálni akarsz, azt is megteheted, csak arra kérlek, legyen valami használható alapja, hogy javíthassak ott, ahol kell. Az utálkozókkal nagyon nem tudok mit csinálni. A maximum, amire képes vagyok, hogy felhőtlen időtöltést kívánok!

2019. november 2., szombat

INTERJÚ: Rácz-Stefán Tibor


Nyár óta tagja vagyok egy Facebook-csoportnak, ahol bloggerként, youtuberként, illetve bookstagrammerként megoszthatjuk egymással a tapasztalatainkat, véleményeinket, értékes információkat tudhatunk meg hazai írók munkájáról, új könyvmolyképzős könyvmegjelenésekről stb. A csoport egyik állandó programja az ún. Szerzős napok, amikor reggel 8-tól egészen este 8-ig kérdésekkel bombázhatunk egy hazai alkotót. Egy-egy ilyen online esemény keretében volt szerencsém letámadni két kedvenc írómat is a kíváncsiságommal.
 (A következő megtekintéséhez kattints IDE -> INTERJÚ ON SAI ÍRÓNŐVEL)
INTERJÚ RÁCZ-STEFÁN TIBORRAL

Szia! 
Rengeteg kérdésem van hozzád, de ha csak egyet is megválaszolsz, én már boldog vagyok.
1. Mi vett rá az írásra, illetve mikor írtál életedben először? (akár blogot, akár könyvet, akár publikálásra, akár csak magadnak szánt munkát)

Először általános másodikban írtam egy sellőlányos történetet, aki valahogy nagyon hasonlított Arielre... :) Egyszerűen írni akartam, kirobbant a sztori, és jól esett, hogy megírhattam.

2. Bloggerként/íróként mi a legnagyobb kihívás, amivel valaha is szembe kellett nézned?

Íróként a legnagyobb kihívás az, hogy betartsam az általam meghozott szabályt: soha ne szólj hozzá a molyon egy értékelésedhez sem. 
Bloggerként az volt a legnagyobb kihívás, amikor megjelent az első regényem, és elgondolkodtam azon, írhatok-e még így is könyvértékeléseket, nem-e üti egymást a kettő. Nehéz kör volt.


3. Van bármiféle rutinod, ami segít az írásra hangolódni?

Nincs rutinom, egyszerűen le kell ülni, és írni. Ami bizony nehéz, pláne egy fárasztó nap után.

4. Volt, hogy valós személyek inspirálták egy karakteredet, vagy valós események ihletésére írtál meg egy-egy jelenetet?

A Fogadj el! c. regényemet Amanda Todd és Jamey Rodemeyer esete inspirálta. Utóbbi egy 14 éves meleg, Lady Gaga rajongó srác volt, akit addig zaklattak a társai amíg öngyilkos nem lett. Amanda Toddról meztelen képek terjedtek a neten, az osztálytársai gúnyolták, bántották. A Fogadj el!-t tulajdonképpen Amanda videója inspirálta, mert elgondolkodtam azon, mi lett volna, ha a halála előtt Amanda fegyverrel megy iskolába.

5. Melyik az a könyv, aminek az elolvasását kötelezővé tennéd? (lehet saját is)

Talán a Tizenhárom okom volt. Szerintem elgondolkodtató, fontos történet, de persze megértem azt is, hogy sokan miért nem szeretik.


6. Hogyan kezdesz bele egy új regénybe? Előbb vázlatot írsz, és fejben felépíted, vagy spontán ötletekből állítod össze stb.

Először fejben dolgozom ki, a karakterek nagyobb jellemzőit, meghatározom, hogy mi legyen a könyv közepe, vége, aztán nekiülök, írni kezdek, és hagyom, hogy sodorjanak a karakterek :)Vázlatot csak akkor írok, ha már a vége felé járok, az kell ahhoz, hogy rendesen le tudjam zárni a sztorit.

7. Naponta körülbelül mennyi időt töltesz írással?

Nem tudnék meghatározni egy időtartamot, mert van, hogy 1 hónapig egy sort se írok, máskor meg kábé egész hétvégén a kézirat előtt vagyok :d

8. Ha nem író lennél, illetve nem a mostani munkád űznéd, mivel foglalkoznál?

Hű, bele se akarok gondolni :D Nagy eséllyel telefonos munkát végeznék, amit diákként is gyűlöltem, de baromi jól fizet és jó vagyok benne

9. Borítótervező is vagy, és nem is akármilyen. Melyik munkádra vagy a legbüszkébb?

A legbüszkébb a Sodrás borítójára vagyok, szerintem nagyon szép lett, és külön jó érzés, hogy az írónőnek is bejött. De szorosan a második a The Serpent King borítója, amit Jeff Zentner is megdícsért :)
(De pl. volt bukás is, a The Mothers - Az anyák borítót Brit Bennett, az írónő dobta vissza, mert nem tetszett neki, és emiatt egy kolléga csinálta meg a végleges borítótt. Sokkal jobb lett, mint az enyém :))

10. Ha tehetnéd, hova utaznál el legszívesebben, és miért?

Legszívesebben Mannheimbe mennék, Németországba, hogy egy rejtély végére járjak :)

11. Mondj egy dolgot a bakancslistádról!

Egy dolog a bakancslistámról: szeretnék egyszer elmenni a strandra.

12. Van bármi olyan hobbid, amiről a rajongóid nem tudnak, és meglepné őket?

Kb. 6 éve rá voltam kattanva a Super Mario játékra, és iszonyúan el akartam jutni az újabb és újabb szintekre. Na azóta direkt nem játszom semmivel, nehogy ráfüggjek valamire :)

13. Mely film/sorozat/könyv megjelenését várod a legjobban?

A legjobban várt...
film: a Fekete özvegy. Ő az egyik kedvenc Marvel karakterem, végre megkapja a neki járó rivaldafényt.
könyv: Autoboyography. Nagyon cuki LMBT történetnek ígérkezik. (Októberben jön a KMK-nál)
sorozat: a 13 okom volt 3. évada. A 2. évad nem tetszett, de a 3. évad előzetese nagyon felkeltette az érdeklődésem, így kíváncsi vagyok 
:)

14. Végül: ha minden igaz, hamarosan olvashatjuk az új könyvedet is. Mondj 3 dolgot, ami a 
legjobban jellemzi az új történetet!

A Pokolba a jópasikkal! tele van romantikával, finom kajákkal és családi kapcsolatokkal :)

Rácz-Stefán Tibor új könyve hamarosan előrendelhetővé válik! Támogassuk továbbra is a munkáját!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése