Látogatók

Sziasztok!

Örülök, hogy itt vagytok!
Remélem, kedvet tudok csinálni nektek az olvasáshoz, filmekhez, a színházhoz, és a koreai popkultúrához, s hogy tetszeni fognak a bejegyzéseim. Fontos számomra, hogy ti, akik az oldalon jártok, ne csak egy arctalan tömeg legyetek. Az oldal tényleg naplószerű, már olyan tekintetben véve, hogy tényleg az őszinte benyomásaimat írom le. Örülnék, hogy ha ti is részt vennétek benne, írnátok egy kommentet vagy e-mailt bármikor, ha egy téma felkeltette az érdeklődéseteket, ha egyetértesz velem, ha nem értesz egyet velem, ha tetszik az oldal, ha nem tetszik, ha észrevételed van, kérdésed, ötleted, kívánságod, hogy miről legyen még szó, plusz a ti ajánlásaitokra is kíváncsi vagyok. Erre nem azért van szükség, hogy növelje a statisztikai adatokat, hanem hogy élettel telivé váljon a blog, s hogy alapvetően egy kommunikatív közösséget alkothassunk, akiket a könyvek hoznak össze. Ha kritizálni akarsz, azt is megteheted, csak arra kérlek, legyen valami használható alapja, hogy javíthassak ott, ahol kell. Az utálkozókkal nagyon nem tudok mit csinálni. A maximum, amire képes vagyok, hogy felhőtlen időtöltést kívánok!

2019. november 2., szombat

INTERJÚ: On Sai


Nyár óta tagja vagyok egy Facebook-csoportnak, ahol bloggerként, youtuberként, illetve bookstagrammerként megoszthatjuk egymással a tapasztalatainkat, véleményeinket, értékes információkat tudhatunk meg hazai írók munkájáról, új könyvmolyképzős könyvmegjelenésekről stb. A csoport egyik állandó programja az ún. Szerzős napok, amikor reggel 8-tól egészen este 8-ig kérdésekkel bombázhatunk egy hazai alkotót. Egy-egy ilyen online esemény keretében volt szerencsém letámadni két kedvenc írómat is a kíváncsiságommal.
(A következő megtekintéséhez kattints IDE -> INTERJÚRÁCZ-STEFÁN TIBORRAL)
INTERJÚ ON SAI ÍRÓNŐVEL
Szia!
Rengeteg kérdésem van hozzád, de ha csak egyet is megválaszolsz, én már boldog vagyok.
1. Mi vett rá az írásra, illetve mikor írtál életedben először? (akár blogot, akár könyvet, akár publikálásra, akár csak magadnak szánt munkát)

Alsós voltam, amikor minden este fejből meséltem az öcsémnek. A Hófehérke horror változata, Hamupipőke viccesen, vagy a Piroska és a farkas, amikor a farkas győz végre… Innen indultam. Felsősként már regénykezdeményeket írtam a saját szórakoztatásomra, de mivel körülöttem olvasni sem szerettek, így nem jutott eszembe az írásaimat megmutatni másnak. Gimnáziumban mindenki verseket írt, én viszont sci-fit, így ezt sem mutattam meg. Írtam a barátoknak két vígjátékot, ez volt az első, amit más látott.

2. Íróként mi a legnagyobb kihívás, amivel valaha is szembe kellett nézned?

A novellaírás. Szerintem az írás alapegysége a féltégla. Azt hittem, soha az életben nem leszek képes egy novellát megírni. De aztán sikerült, és ez visszahatott íróként, a túlírt regényeim is feszesebb szerkezetűek lettek. A novellázást is megszerettem, minden új írói eszközt előbb novellában próbálok ki. Azt is élvezem, hogy gyorsan és sokféle új világot fel lehet skiccelni vele.

3. Van bármiféle rutinod, ami segít az írásra hangolódni?

Igen, egy-egy zeneszám folyamatos hallgatása segít azonnal belépni az adott fejezet hangulatába. És nagyon sok tejeskávét és teát iszom.

4. Volt, hogy valós személyek inspirálták egy karakteredet, vagy valós események ihletésére írtál meg egy-egy jelenetet?

Nem szeretek közvetlenül a valóságból írni, ez szerintem sérti a személyiségi jogokat. És valóságos eseményeket sem írok meg, azokat inkább átélem. De nagyon ritkán már megesett ilyen, hogy külső hatás adott egy lökést. Idén megjelenik a Vágymágusok első része, és ott a „lány fiúruhában” toposz mellé hirtelen becsatlakozott egy külső hatás. Lépett a youtube, és egy Majka-Curtis szám hatására megjelent előttem egy csapat együgyű mágus, és a haldokló természet.

5. Melyik az a könyv, aminek az elolvasását kötelezővé tennéd? (lehet saját is)

Az elsősegélynyújtó kézikönyv. Minden mást túl lehet élni, de ennek a hiányát nem biztos :D

6. Hogyan kezdesz bele egy új regénybe? Előbb vázlatot írsz, és fejben felépíted, vagy spontán ötletekből állítod össze stb.

Előbb a szereplő jelenik meg, majd a világ skicce felépül a fejemben. Gondolatban lejátszom a sztorit, és ha hónapokkal később még foglalkoztat, akkor döntök a megírás mellett. Sok történetet nem írok meg, nem elég erősek. Mindig egyszerre három történet van jelen. Van ez a gondolati játék, van egy tervezett regény, aminél egy-két fejezeteket írok, majd a gépen hagyom, hadd álljon össze a világ, hadd érjen a sztori. Illetve van, amin aktuálisan dolgozom, és megjelenésre szánom. Nem szoktam jegyzetelni, mindent fejben tartok.

7. Naponta körülbelül mennyi időt töltesz írással?

Minden hajnalban négykor kelek és hatig az írással foglalkozom. Hétvégén általában kilencig van időm. Nyáron írok a legtöbbet. Leadási idő előtt szabadságra megyek, és olyankor egy-két hétig aktívan írok.

8. Ha nem író lennél, illetve nem a mostani munkád űznéd, mivel foglalkoznál?

Pszichológiát tanítanék középiskolákban.
9. Ha tehetnéd, hova utaznál el legszívesebben, és miért?

Japánba, megnézni a cseresznyefák virágzását.

10. Mondj egy dolgot a bakancslistádról!

Tíz éve van jogsim, de nem használom, mindig féltem az autóktól. De meg akarok tanulni jól vezetni.

11. Van bármi olyan hobbid, amiről a rajongóid nem tudnak, és meglepné őket?

Szeretem az asztalosok és fafaragók oktatóvideóit nézni. Lenyűgöző, amit csinálnak.

12. Mely film/sorozat/könyv megjelenését várod a legjobban?

A Trónok harcát.

13. Melyik már megjelent könyved áll a legközelebb hozzád?

Mindegyik nagyon közel áll. Amiben a legtöbb időm van, az az Esővágy novelláskötete. Ebben tíz év novellái szerepelnek, van közte komoly, komolytalan, és emlékszem minden életpillanatra, amikor ezeket írtam.

14. Végül: ha mindössze három szóban kéne jellemezned az épp készülő/előkészületben lévő/megjelenésre váró könyvedet, mi lenne az a három szó?

Fiúruhás grófkisasszony – bajban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése